گفت‌وگوي رجانيوز با زارعي عضو جبهه پايداري انقلاب اسلامي
مي‌خواهند ما هم شريك طرح حذف نيروهاي انقلابي شويم/ برخي علما به‌خاطر تأخير در تشكيل جبهه پايداري انتقاد كردند

 

دكتر علي اصغر زارعي نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي و عضو جبهه پايداري انقلاب اسلامي است كه سوابق سياسي و انقلابي‌اش به پيش از انقلاب اسلامي و دوره دفاع مقدس باز مي‌گردد. وي از نيروهاي فعال و شناخته شده كميته‌هاي انقلاب و سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در خوزستان بوده و دکترای مدیریت سیستم مهندسی برق و مخابرات دارد كه تا قبل از نمايندگي مجلس نيز رئيس مؤسسه مطالعات انرژي بود.

وي در گفت‌وگو با خبرنگاران رجانيوز به سؤال‌هاي متنوعي در مورد "علت هشدار رهبر انقلاب در مورد تبديل نشدن انتخابات به چالش امنيتي"، "نقاط ضعف مجلس هشتم"، "سازوكار 6+5 در مجلس هشتم و سازوكار 8+7 براي مجلس نهم"، "علت هزينه كردن برخي از جريان‌ها از علمايي مانند آيت‌الله مهدوي‌كني"، "برنامه جبهه پايداري در صورت به نتيجه نرسيدن با جبهه متحداصولگرايان"، "علت و خاستگاه تشكيل جبهه پايداري و نقش علما در راه‌اندازي آن"، "بدنه اجتماعي و دليل تخريب‌ها عليه اين جبهه"، "جنس رابطه جبهه پايداري با دولت" و... پاسخ داد.

متن كامل بخش اول و دوم اين گفت‌وگو در ستون گفت‌وگوهاي صفحه اول سايت و يا از اينجا

بخش اول

بخش دوم

قابل دسترسي است.

علي اصغر زارعي با يادآوري بيانات رهبر معظم انقلاب مبني بر هوشياري در تبديل نشدن انتخابات به چالش امنيتي براي كشور، از برخي طرح‌هاي مشكوك در اين زمينه انتقاد كرد و با اشاره به طرح موسوم به "كميسيون ملي انتخابات" گفت: احساس مي‌كنيم برخي از آقايان مترصد هستند تا در اولين فرصتي كه پيش بيايد، در اين زمينه اقدام كنند و حتي فرمايش مقام معظم رهبري را ناشي از اطلاع از اين وضعيت مي‌دانم.

وي با تأكيد بر اينكه "مجلس هشتم در حوادثي مثل فتنه 88 نقاط ضعف بسيار برجسته‌اي داشت و دشمن به همين دليل توانست از آن سوءاستفاده‌‌هايي بكند"، ادامه داد: تشكل‌ها و انجمن‌ها و بالاخص كساني كه ادعاي اصول‌گرايي دارند، بايد به نتيجه نهايي مجلس نهم توجه جدي داشته باشند تا خروجي نهايي مجلس، براي كشور، چالش امنيتي ايجاد نكند.

عضو فراكسيون اصولگرايان مجلس افزود: اقتضاي كار اين است كه كساني كه مي‌خواهند عملكرد نامزدها را ارزيابي كنند، بايد شاخص‌ها را با جرأت، شهامت و بسيار دقيق رعايت كنند و مسامحه در ويژگي نامزدهاي مجلس و كساني كه قرار است در ليست‌هاي اصول‌گرايي قرار گيرند، آثار امنيتي فراواني را براي كشور در پي خواهد داشت.

وي با بيان اينكه "بعضاً افرادي به مجلس هشتم وارد شدند كه حتي قبل از حوادث فتنه 88 هم بر اساس مواضع اصولي حركت نمي‌كردند"، اظهار داشت: لذا اين افراد پس از نماينده شدن هم در جهت انجام وظايف قانوني‌ خود در مجلس كاري نكردند و بيشتر به مسائل خود و حوزه‌ انتخابيه و مسائل جنبي پرداختند و از نمايندگي بيشتر براي حواشي استفاده كردند. برخي از اينها در مباحث اقتصادي هم مشكلاتي داشتند كه متأسفانه وقتي نظارتي وجود ندارد، چنين نتايجي اجتناب ناپذير است.

اين نماينده مجلس ادامه داد: مثلاً چطور مي‌توان پذيرفت كه نماينده‌اي در مجلس هشتم در ظرف مدتي كوتاه بيش از ده‌ها بار به سفر خارج برود و تقريباً اكثر سفرهايش هم در چارچوب مأموريت‌هاي مجلس و كميسيون نباشد؟ خودِ نماينده با يك شركت خصوصي هماهنگ مي‌كند و به دعوت آنها مي‌رود و يا برخي از دفاتر نمايندگي خارجي در كشور با اينها ارتباط مي‌گيرند و دعوت‌شان مي‌كنند.

عضو فراكسيون انقلاب اسلامي مجلس در ادامه به خاستگاه همراهي يا سكوت برخي از افراد در فتنه 88 اشاره كرد و گفت: برخي در انتخابات 88 به خاطر اينكه از بعضي از اقدامات دولت خوش‌شان نمي‌آمد و برخي از انتصاب‌هاي دولت را نمي‌پسنديدند، دچار اشتباه شدند و با كينه‌‌ورزي برخورد كردند و حاضر شدند به قيمت اينكه حوادثي در كشور به‌وجود آيد، دولت مستقر آسيب ببيند.

وي اضافه كرد: اينها حتي زماني هم كه جمع‌بندي فراكسيون اصول‌گرايان مجلس اين شد كه در انتخابات از نامزد مشخصي حمايت شود و قبل از انتخابات مجلس در ليست اصول‌گرايان هم بودند، بر خلاف اين تصميم عمل كردند، يعني حركت‌هاي مبتني بر تك‌روي و كاملاً جداي از جريان اصول‌گرايي را انجام دادند.

زارعي با تأكيد بر اينكه تركيب تصميم‌گيري براي انتخابات مجلس نهم بايد به‌گونه‌اي باشد كه اين موارد تكرار نشود، گفت: موقعي كه تركيب 5+6 را درست كرديم، اين ساختار تا حدودي جواب داد، ولي نقاط ضعف جدي داشت و ما به ‌‌جاي اينكه در مجلس نهم اين نقاط ضعف جدي را اصلاح و ترميم كنيم، تمام تجربيات 5+6 را كنار گذاشتيم و جايش چيز ديگري را گذاشتيم.

وي با انتقاد از تعيين كردن كميته داوري براي كميته موسوم به 8+7 پيش از مشخص شدن نمايندگان اضلاع گفت: در 8+7، ابتدا يك هيئت داوري درست كرديم و بعد گفتيم حالا ببينيم چه كساني مشكل دارند و مشكل از همين جا شروع شد كه هيئت داوري به‌‌جاي اينكه اجازه بدهد اين سه ضلع شكل بگيرند، در آن ساختار هم دخالت كرد. به نظر من كاري كه نبايد صورت مي‌گرفت، اين بود كه تمام تصميمات خود را هم بردند و به بزرگان‌مان، حضرت آيت‌الله مهدوي‌كني و آيت‌الله يزدي عرضه و سعي كردند به‌‌نوعي مجوّزي هم از آن‌ها بگيرند.

عضو جبهه پايداري انقلاب اسلامي تصريح كرد: اگر بخواهيم در مجلس نهم چالش‌هاي امنيتي به وجود نيايد، قسمتي از اين امر جزو مسئوليت جبهه متحد اصول‌گرايانِ است كه بايد تلاش كند اين اتفاق نيفتد. يعني اگر مشكلات بزرگ اين ساختار حل نشود، محتمل است نگراني‌هايي به وجود بيايد.

وي با يادآوري تجربه انتخابات مجلس هشتم، بيان كرد كه ساختار تصميم‌گيري در تهران نبايد لزوماً‌ مشابه شهرستان‌ها باشد و نمي‌توانيم نسخه واحدي را براي همه استان‌ها و حوزه‌هاي انتخابي بنويسيم.

زارعي با اشاره به تفاوت ساختار نيروهاي اصولگرا در تهران با شهرستان‌ها، از اتحاد ميان اين جريان‌هاي ارزشي در اغلب نقاط كشور خبر داد، ايجاد انشقاق در ميان آن‌ها با تحميل يك نسخه واحد را اشتباه دانست و گفت: اشتباهي كه اين دفعه نبايد بكنيم، اين است كه بخواهيم كساني را كه بر اساس تجربه‌‌هايشان به نحوي با هم كار و امور را مديريت مي‌كنند، دوباره تقسيم كنيم و هر كدام را در ضلعي قرار بدهيم، درحالي كه بعضي از اضلاع ما در حوزه‌ها نه ساختار دارند و نه عضو. ما به اقتضاي انتخابات دو نفر را به عنوان عضو فلان مجموعه انتخاب مي‌كنيم و بعد هم خداحافظ تا انتخابات بعدي!

وي ادامه داد: ساختار ما در مركزيت به‌گونه‌اي باشد كه تركيب 7+8 يا 8+9 يا هر عدد ديگري، چهره واقعي اصولگرايي را نشان بدهد و با منشور اصول‌گرايي سازگار باشد و كسي كه اين مجموعه را نگاه مي‌كند، احساس كند كه اينها دنبال خودشان و حمايت از جريان ويژه‌‌اي نيستند، بلكه دنبال گفتمان و جريان امام هستند و مي‌خواهند كساني را پيدا كنند كه اين ويژگي‌ها را داشته باشند؛ حتي اگر اين افراد جزو تشكل آنها هم نباشند.

عضو جبهه پايداري انقلاب اسلامي با بيان اين انتظار از مركزيت اصولگرايان كه "نبايد اين تلقي پيش بيايد كه هر كسي دنبال سهمي است"، گفت: من هم تعبير حضرت آيت‌الله مهدوي‌كني را مي‌پذيرم كه اصول‌گرايي چيزي نيست كه تكه و پاره‌اش كنيم و هر كسي براي خودش تكه‌اي را بردارد، برعكس ما دنبال تكه‌هايي هستيم كه آنها را كنار هم بگذاريم تا يك تركيب متشكل زنده و با روح را به نام مجلس ايجاد كنيم.

وي در مورد مدل‌هاي پيشنهادي براي كاهش آسيب‌ها در كميته وحدت اصولگرايان با بيان اينكه اكنون زمان پيشنهاد تا حدودي گذشته است، بيان داشت: مثلاً يك پيشنهاد مي‌توانست اين باشد كه كساني در اين سازوكار تصميم‌گيري قرار بگيرند كه خودشان داوطلب نمايندگي مجلس نباشند.

زارعي با يادآوري نمونه‌اي در يكي از شهرها گفت: در در دوره قبل در يكي از استان‌ها تركيب 5+6 را ايجاد كرديم و اتفاقاً مسئولش يكي ا‌ز آقايان روحانيون و قاضي بود. همان موقع از ايشان پرسيديم شما مي‌خواهيد كانديداي مجلس شويد؟ ايشان صراحتاً جواب نداد. برداشت ما هم اين بود كه ايشان نمي‌خواهد كانديدا شود، چون اين مجموعه در حوزه‌اي دو نفر را پيشنهاد مي‌داد. نهايتاً خود آن فرد كانديدا شد و از وجهه جبهه متحد اصول‌گرايان براي خود استفاده و به‌رغم مخالفت‌ها ثبت‌نام كرد. جالب اينكه شوراي نگهبان هم ردّش كرد! به اين ترتيب ما در استان كسي را به عنوان محور جبهه متحد اصول‌گرايان انتخاب كرديم كه وقتي ثبت‌نام كرد، شوراي نگهبان ردّش كرد و با هزار زحمت و بعد از كلي دوندگي، در لحظات آخر تأييديه‌اش را گرفت، ولي با اين حال باز هم رأي قابل توجهي را به دست نياورد.

وي هدف از تلاش براي اصلاح كميته 8+7 را شكل‌گيري مجلس نهم با ويژگي‌هايي به مراتب برتر از مجلس هشتم دانست و گفت: اگر خداي نكرده فتنه‌اي اتفاق بيفتد، مجلس نهم بايد بتواند بهتر از مجلس هشتم در مقابلش بايستد و اتفاق‌هاي ناپسند مجلس هشتم تكرار نشوند.

عضو فراكسيون اصولگرايان مجلس با اشاره به مبنا بودن منشور اصول‌گرايي كه جامعتين آن را تهيه كرده‌اند، اين سؤال را مطرح كرد كه "آيا در منشور اصول‌گرايي، كساني كه در فتنه عملكرد درستي نداشته‌اند، (نه اينكه لزوماً خودشان آدم‌هاي بدي باشند)، بايد محوريت داشته باشند؟"

وي با اشاره به برخي تحركات بر خلاف منشور اصول‌گرايي افزود: من يقين دارم اينها خواست حضرت آيت‌الله يزدي و حضرت آيت‌الله مهدوي‌كني نيست. آيت‌الله مهدوي‌كني مي‌گويند كساني كه در فتنه عملكرد نامناسبي داشتند، نه فقط در تركيب اصول‌گرايان، بلكه به عنوان نامزد هم قابل قبول نيستند.

عضو جبهه پايداري انقلاب اسلامي تصريح كرد: پيشنهاد ما هم همين است كه افرادي را كه در آن جريان فتنه عملكرد برجسته و خوبي داشته‌اند، در مجموعه قرار بدهيد. هر چند در شكل‌گيري تركيب 7 و تركيب 8 يك‌‌كمي عجله كردند، همان‌ جا هم بايد در باره همه افراد اين مسئله اعمال مي‌شد. ما مي‌گوييم اين مسئله را كه اعمال كنند، كافي است.

وي در پاسخ به اين سؤال كه "جمعي از مؤمنين و اصول‌گرايان بر روي يك تركيب به جمع‌بندي رسيده‌اند، اگر شما با آن‌ها به توافق نرسيد، چه مي‌كنيد"، گفت: اگر فكر مي‌كنند جمع متدينين همگي اين وضعيت را قبول دارند، ما مطابق تدبير علماي بزرگ‌مان گوشه‌اي ساكت مي‌نشينيم و حرف نمي‌زنيم. آقايان مي‌گويند شما بايد حتماً بياييد و اگر نياييد، وحدت به‌هم مي‌خورد. در حالي كه در آن تركيب، تعداد رأي حرف اصلي را مي‌زند. ما كه مي‌دانيم در تركيب اين رأي نتايج خوبي به دست نخواهد آمد. عقل حكم مي‌كند احتياط كنيم. آيا تضميني هست؟

عضو جبهه پايداري انقلاب اسلامي افزود: آقايان مي‌گويند علماي بزرگ و جامعتين هستند. خوب، الان آقايان جلوي چشم علماي عزيز و بزرگوار ما دارند اين كارها را مي‌كنند. آيا اين تركيب را علما تعيين كرده‌اند يا آقايان؟ در جلساتي كه با بزرگان‌مان داشتيم، به اين نتيجه رسيديم كه در واقع آقايان اينها را آورده‌ و سعي كرده‌اند با اطلاعات نادرست، ما را متهم كنند كه اينها مي‌خواهند اختلاف ايجاد كنند و علماي ما را نگران كنند.

وي با يادآوري جلسه اعضاي جبهه پايداري با گروه هفت نفره ادامه داد: خدمت تعدادي از نمايندگاني كه از هفت نفر آمده بودند، عرض كردم من به عنوان جبهه پايداري عرض نمي‌كنم، بلكه به عنوان يك استاد دانشگاه مي‌گويم كه شما نمونه‌اي را ساخته‌ايد و مي‌خواهيد در كشور تكثير كنيد، لااقل قبل از تكثير به چند نفر نشان بدهيد كه اشكالي نداشته باشد.

زارعي در مورد علت اصرار بر حضور داشتن اعضاي جبهه پايداري در كميته وحدت اصولگرايان بدون حل ابهام‌ها گفت: به نظر مي‌رسد عده‌اي دوست دارند به دست امثال بنده در اين تشكل‌ها و جريان اصول‌گرايي، مجلسي به دست بيايد كه به افراد انقلابي و به تعبير اين آقايان آدم‌هاي تند حذف شوند. اگر در تركيب مجلس افراد محكم و مقاومي باشند، فردا آن آقايان با اين افراد مشكل پيدا خواهند كرد، در حالي كه ما مخالفيم و اصلاً اين اصطلاحاتي را كه اين آقايان - مثل تند- به كار مي‌برند، قبول نداريم. اينها مي‌گويند تند براي اينكه خودشان خيلي كندند و لذا الان تلاش مي‌كنند تركيب تا حدودي تغيير كند كه آن خواسته به ‌هم نخورد. اتفاقاً حرف ما اين است كه آن تركيب بايد به ‌هم بخورد. يعني تركيب رأي مجموعه بايد طوري باشد كه افراد محكم، انقلابي و پرتوان كه برايشان گفتمان امام و رهبري ابهام ندارد و فردا از خودشان "ان‌‌قلت"هايي نخواهند داشت، به مجلس بروند.

وي در مورد تصميم جبهه پايداري در صورت اصلاح نشدن تركيب 8+7 گفت: اگر احساس كنيم اين تركيب تا حدودي قابل اصلاح هست، در اين مسير كمك مي‌كنيم تا ان‌شاءالله وحدت به وجود آيد. اگر نشد، پيشنهادمان اين است كه آقايان جلو بروند و ما هم به فعاليت‌هايمان در جبهه پايداري ادامه مي‌دهيم. اصلاً جبهه پايداري براي انتخابات تشكيل نشده است.

عضو جبهه پايداري انقلاب اسلامي با انتقاد از برخي اظهارات عليه اين جبهه گفت: از آن طرف تحكّم است كه حتماً بايد بياييد. ما در مقابل چنين تحكّمي از طرف بزرگان و علما و عزيزان‌مان خضوع مي‌كنيم. اما مقام معظم رهبري اخيراً فرمودند انعطاف به معناي كوتاه آمدن از اصول نيست. به ما گفته مي‌شود شما هم يك كمي انعطاف داشته باشيد، ما مي‌گوييم انعطاف به معناي كوتاه آمدن از منشور اصول‌گرايي نيست، چون بعداً به مشكل برمي‌خوريم.

زارعي در ادامه به موضوع خاستگاه و علت تشكيل جبهه پايداري پرداخت و گفت: حوادثي كه در اوايل امسال به وجود آمد، ‌نوعي سرخوردگي را در ميان كساني كه حاميان آقاي احمدي‌نژاد و دولت بودند، به وجود آورد و موجب ايجاد تحولاتي در فضاي اجتماعي شد.

وي ادامه داد: لازم بود كساني در اين قضيه پا پيش بگذارند كه خودشان به‌نحوي در ستادهاي قبلي انتخاباتي پيشقدم بودند تا اين، علامت درستي براي دوستان و همفكران ما باشد. بعد به‌تدريج اين ايده با برخي از علما هم مطرح شد و ديديم تحليل آن عزيزان از اين مسئله به مراتب عميق‌تر از ماست حتي در يكي از جلسات يكي از عزيزان مطرح كردند كه شما چرا اين ‌قدر تعلل كرديد؟

عضو جبهه پايداري با تأكيد بر اينكه "جبهه پايداري يك تشكيلات نسبتاً باز و عمده گفتمان آن فرهنگي است، نه سياسي كه البته در اتفاقات سياسي، حتماً نظر و موضع دارد"، در مورد برخي موانع فراروي فعاليت جبهه گفت: بستر رسانه‌اي قوي در اختيار نداريم، ارتباطات نداريم، در مباحث مالي مشكل داريم. الان از بعضي از دوستانمان پول جمع مي‌كنيم و هزينه‌ها را به اين شكل پرداخت مي‌كنيم. فعلاً اسپانسر مالي هم براي خودمان پيدا نكرده‌ايم، بيشتر دوستان كمك مي‌كنند. در همايش قبلي هم هزينه‌ نهايي آن را تعداد قابل توجهي از دوستان ما در فراكسيون انقلاب اسلامي در مجلس دست به جيب كردند و كمك كردند.

از وي در مورد هزينه‌هاي همايش اعلام موجوديت جبهه پايداري سؤال شد كه وي گفت: پيش‌بيني ما اين بود كه حدود 500، 600 نفر مهمان داشته باشيم، ولي يك‌باره با جمعيت حدود 1500 نفري مواجه شديم. برآورد ما اين بود كه با 15، 16 ميليون تومان اين همايش را تمام مي‌كنيم، ولي از اين بيشتر شد. معادل اين پول را از دوستان جمع كرديم. حساب مشتركي هم با حاج‌آقا حسينيان باز كرديم كه كمك‌هايي كه دوستان مي‌كنند، در آن حساب بيايد. معمولاً آسيب‌پذيري‌هاي مالي يكي از نكات مهم در تشكل‌هاست و دوستان اهتمام‎شان اين بود كه در اين مسير حتماً نظارت خوبي را داشته باشيم.

زارعي با تأكيد بر روحاني محور بودن جبهه پايداري نيز گفت: اصل جلسات‌مان با حضور برادران بزرگوارمان آقاي آقاتهراني و آقاي حسينيان اداره و نظارت و مديريت مي‌شود و تقريباً با الگوگيري از همين مدل، در استان‌ها هم به همين شكل عمل مي‌كنيم و دوستاني را كه جمع مي‌كنيم، قطعاً در رأس آنها دوستان روحاني با رويكرد سياسي كه همين علمايي كه هدايت معنوي ما را به عهده گرفته‌اند، قرار دارند.

از وي در مورد نحوه هدايت و اشراف آيت‌الله مصباح و آيت‌الله خوشوقت بر جبهه پايداري سؤال شد كه گفت: ما فكر مي‌كنيم راهبردهايي را كه آقايان مي‌دهند بايد اجرا كنيم، ولي اشتباه‌هايي كه مي‌كنيم، مال ماست. ما نمي‌خواهيم اگر بعضاً دچار اشتباه مي‌شويم و در جايي خوب عمل نمي‌كنيم، به حساب علما نوشته شود.

نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه برخي افراد قصد دارند از علمايي مانند آيت‌الله مهدوي‌كني هزينه كنند، اظهار داشت: حتي خود آيت‌الله مهدوي‌كني گفتند من پا پيش گذاشتم كه اين مجموعه به وجود بيايد، آقايان بقيه كارها را خودشان پيش ببرند، ولي بعضي از آقايان مي‌خواهند تصميماتي داشته باشند كه انطباق كامل با منشور اصول‌گرايي نداشته باشد، بعد هم اينها را به يك شكلي به ديگران تحميل كنند و اين نظرشان را به حضرت آيت‌الله مهدوي‌كني منتسب كنند و از ايشان هزينه كنند.

از اين عضو جبهه پايداري انقلاب اسلامي در مورد احتمال ارائه ليست جداگانه در انتخابات سؤال شد كه گفت: بر اساس نقل قولي كه آقاي دكتر حدادعادل مطرح فرمودند، انتظار مقام معظم رهبري اين است كه با ليست واحد وارد صحنه انتخابات شويم، ولذا رعايت اين راهبرد را بر خودمان لازم و اصلي مي‌دانيم و بايد محقق شود. اگر هم توانستيم با دوستانمان در اين ساختار حضور داشته باشيم در آنجا هم تلاش مي‌كنيم روي اصول پافشاري كنيم. اگر اين تعامل صورت نگرفت، از علما اذن خواهيم داشت و به‌نوعي مأذون مي‌شويم كه جبهه پايداري را دنبال كنيم. در اين صورت باز حاضريم به جبهه متحد اصول‌گرايان در معرفي نامزدها كمك كنيم كه آنها به ليست‌هايي برسند، ما هم شناختي از نامزدها داشته باشيم و كمك كنيم كه به ليست واحدي برسيم.

وي در بخش ديگري از اين مصاحبه، تعبير فتنه براي حوادث 88 را نهايت مسامحه دانست و گفت: مجموعه‌اي از خائنين با حمايت خارجي جمع شدند و تصميم نهايي‌شان اين بود كه نظام بايد در انتخابات دهم از پا درآيد.

عضو فراكسيون اصول‌گرايان با بيان اينكه تكليف فتنه‌گران روشن است، تصريح كرد: ايراد بزرگ‌تر ما به كساني است كه ساكت بودند و ساكت هم ماندند. به كساني كه مردود شدند و علامت غلط دادند و حوادث بعد از انتخابات را بيشتر آنها بودند كه شعله‌ورتر كردند. ايراد ما به اينهاست، اينها هم از ما خوش‌شان نمي‌آيد.

وي در مورد جريان ساكت و مردود فتنه اضافه كرد: اينها فرض‌شان بر اين بود كه در قضيه انحرافي و كار ناپسندي كه آقاي احمدي‌نژاد مرتكب شد و خانه‌نشيني را انتخاب كرد، ديگر كار احمدي‌نژاد تمام شد و حاميان احمدي‌نژاد و گفتمان سوم تير هم كه تمام شدند و رفتند.

زارعي در مورد خاستگاه تخريب‌ها عليه جبهه پايداري تأكيد كرد: جبهه پايداري در واقع جبهه‌اي است كه آمد و علامت توقف ممنوع را در برابر فتنه، فتنه‌گران، ساكتين، مردودين و گروه منحرف گذاشت، لذا طبيعي است كه هيچ‌كدام از اينها از ما خوش‌شان نيايد و بخواهند ما را تخريب كنند. الان كه علماي بزرگ با اين مواضع شفاف و روشن هدايت معنوي جبهه را به عهده گرفته‌اند، حالا شروع كرده‌اند براي هر يك از دوستاني كه در جبهه كار مي‌كنند، اسمي درست كردن و به آنها انگي بزنند و وجهه جبهه را تخريب كنند، در حالي كه جبهه به يك نفر تعلق ندارد كه اگر به آقاي فلاني هجمه كنند، بگويند كارش تمام است.

وي با تأكيد بر مرزبندي با جريان انحرافي خاطرنشان كرد: شعارهايي كه ما در جبهه پايداري اختيار كرديم؛ "عقلانيت"، "معنويت" و "عدالت" حول محور "ولايت" گوياترين فاصله ما با جريان انحراف است، لذا ما احساس مي‌كنيم كه اينها هيچ‌كدام‌شان با ما خوب نيستند.

عضو جبهه پايداري افزود: از ملامت هيچ ملامت‌كننده‌اي نگران نيستيم. همان‌ طور كه احساس مي‌‌كنيم علماي بزرگ ما اين‌گونه‌اند. حضرت آيت‌الله مصباح يزدي، آيت‌الله جنتي، آيت‌الله يزدي و آيت‌الله خوشوقت شخصيت‌هايي هستند كه از هيچ ملامتي هراس ندارند و مثل يك سرباز حامي انقلاب در صحنه ايستاده‌اند، پس ما چه باكي بايد داشته باشيم؟

وي همچنين گفت: جبهه پايداري هم چون جبهه است، مفهومش اين است كه هم شخصيت‌ها برخي از علماي بزرگ و روحانيون ارزشمندند، به عنوان شخص خودشان، خود را عضو جبهه پايداري مي‌دانند.

از زارعي در مورد بدنه اجتماعي جبهه پايداري سؤال شد كه وي با رد اظهارنظرهايي كه براي بدنه جبهه عدد، رقم و درصد بيان مي‌كنند، گفت: شما در مساجد، تشكل‌ها و بسيج برويد و ببينيد چه فضايي است؟ مردم چگونه فكر مي‌كنند؟ مردم خود را تابع امام و رهبري مي‌بينند. نظام را دوست دارند. از خدمات دولت راضي هستند، يقيناً از بعضي از عملكردهاي نادرست هم ناخرسندند. اين جريان عمومي جبهه پايداري مي‌شود.

وي با يادآوري يك نوع فضاسازي عليه جبهه پايداري گفت: يك فضاسازي اين است كه اساساً اين مجموعه را آقاي احمدي‌نژاد درست كرده، لذا با گفتن اين حرف به بعضي از علما و بزرگان در واقع مشكلاتي هم درست مي‌كنند. دليل ما بر باطل بودن اين ادعا اين است كه علمايي الان در جريان اين مجموعه هستند كه مواضع‌شان در بحث جريان انحرافي و اتفاقاتي كه افتاد كاملاً روشن است.

عضو فراكسيون اصولگرايان مجلس به سال جهاد اقتصادي نيز اشاره كرد و با انتقاد از حاشيه‌سازي‌ها در دولت گفت: دشمن نتوانست در فتنه كاري بكند و مي‌خواهد كينه‌اش را در اقتصاد خالي كند. آقا در مشهد فرمودند بحث‌هاي حاشيه‌اي نبايد باشد. ما اينها را بحث‌هاي انحرافي مي‌دانيم. هر موضوع حاشيه‌اي كه افكار عمومي را نگران و فضاي كشور را مشوش كند، آن هم در شرايطي كه بيداري اسلامي در منطقه يكي از تاريخي‌ترين صحنه‌هاي عظمت اسلام را دارد رقم مي‌زند.

وي همچنين خاطرنشان كرد: اگر لازم باشد در خصوص كارهاي دولت و انتقادهايي كه به دولت هست، در جاهايي كه مي‌توانيم به دولت در رفع مشكلات كمك كنيم، اين را لازم مي‌دانيم، ولي اينكه اين‌جور شايع شود كه مثلاً رئيس‌جمهور به استاندارها ابلاغ كرده كه با جبهه پايداري همكاري كنند و معني اين حرف اين‌طور باشد كه جبهه پايداري با دولت است، اين را تكذيب مي‌كنيم.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





برچسب ها : طرح حذف نيروهاي انقلابي, زارعي عضو جبهه پايداري, انتقاد برخي علما, تأخير تشكيل جبهه پايداري, دكتر علي اصغر زارعي, نماينده مردم تهران, نماینده مجلس شوراي اسلامي, سوابق سياسي و انقلابي, پيش از انقلاب اسلامي, دوره دفاع مقدس, ,